Raport activitate call center 01-30.09.2024

  1. Acasă
  2. >
  3. Comunicare mass-media
  4. >
  5. Comunicate de presă
  6. >
  7. Raport activitate call center 01-30.09.2024

În perioada 01 septembrie 2024 – 30 septembrie 2024, la HELPLINE cu număr unic la nivel național 0800.500.333, destinat victimelor violenței domestice, discriminării pe criteriul de sex și traficului de persoane, linie telefonică non-stop gratuită din cadrul Serviciului Strategii, Politici, Programe și Monitorizare pentru Prevenirea și Combaterea Violenței Domestice, au fost primite un număr de 680 apeluri.

Din totalul de 680 apeluri primite:
• 486 au fost apeluri preluate;
• 179 au fost apeluri scurte;
• 15 apeluri pierdute (angajare într-o altă convorbire).
Cele 486 apeluri preluate sunt clasificate astfel:

din punctul de vedere al domeniului pentru care a fost apelată linia telefonică:

• 203 apeluri în domeniul violenței domestice (relatare acte de violență, informații privind adăposturile pentru victimele VD, informații privind linia telefonică, etc.). În cadrul celor 203 de apeluri se regăsesc 15 apeluri pentru care au fost furnizate informații cu privire la voucherele de care pot beneficia victimele.
• 3 apeluri în domeniul traficului de persoane;
• 0 apeluri în domeniul egalității de șanse/gen;
• 1 apeluri în domeniul violenței sexuale – alt context decât VD;
• 3 apeluri în domeniul hărțurii la locul de muncă;
• 276 apeluri alt domeniu/nu au fost de competența ANES (semnalare situații care nu sunt de competența ANES).
din punctul de vedere al calității persoanei apelante:

• pentru cele 203 apeluri în domeniul violenței domestice (inclusiv reveniri) :
154 apelanți “victimă”;
44 apelanți “martor”;
5 apelanți “altă persoană”;
• pentru cele 3 apeluri în domeniul traficului de persoane (inclusiv reveniri):
2 apelanți “martor”;
1 apelant “altă persoană”;
• pentru cel 1 apel în domeniul violenței sexuale – alt context decât violența domestică:
1 apelant „altă persoană”
• pentru cele 3 apeluri în hărțuirii la locul de muncă:
3 apelanți “victimă”;
• pentru cele 283 apeluri care nu au fost de competența ANES (inclusiv reveniri):
283 apelanți “altă persoană”

În ceea ce privește tipurile de violență care au fost semnalate* (inclusiv în cazul unor reveniri ale apelantului), în cazuri de violență domestică și pentru situațiile în care persoana apelantă și-a exprimat disponibilitatea de a oferi detalii în acest sens, avem:

• 124 acte de violență fizică;
• 159 acte de violență verbală;
• 161 acte de violență psihologică;
• 7 acte de violență socială;
• 6 acte de violență sexuală;
• 5 acte de violență economică;
* În cazul unui apel, de regulă sunt semnalate mai multe tipuri de violență.

Sprijinim victimele violenței domestice. Linie Telefonică Non Stop Gratuită