Raport activitate call center 01-31.10.2024

  1. Acasă
  2. >
  3. Comunicare mass-media
  4. >
  5. Comunicate de presă
  6. >
  7. Raport activitate call center 01-31.10.2024

În perioada 01 octombrie 2024 – 31 octombrie 2024, la HELPLINE cu număr unic la nivel național 0800.500.333, destinat victimelor violenței domestice, discriminării pe criteriul de sex și traficului de persoane, linie telefonică non-stop gratuită din cadrul Serviciului Strategii, Politici, Programe și Monitorizare pentru Prevenirea și Combaterea Violenței Domestice, au fost primite un număr de 776 apeluri.

Din totalul de 776 apeluri primite:
• 602 au fost apeluri preluate;
• 157 au fost apeluri scurte;
• 17 apeluri pierdute (angajare într-o altă convorbire).
Cele 602 apeluri preluate sunt clasificate astfel:

din punctul de vedere al domeniului pentru care a fost apelată linia telefonică:

• 235 apeluri în domeniul violenței domestice (relatare acte de violență, informații privind adăposturile pentru victimele VD, informații privind linia telefonică, etc.);
• 3 apeluri în domeniul traficului de persoane;
• 4 apeluri în domeniul violenței sexuale – alt context decât VD;
• 2 apeluri în domeniul egalității de gen;
• 1 apel în domeniul hărțuirii la locul de muncă;
• 357 apeluri alt domeniu/nu au fost de competența ANES (semnalare situații care nu sunt de competența ANES).

din punctul de vedere al calității persoanei apelante:

• pentru cele 235 apeluri în domeniul violenței domestice (inclusiv reveniri) :
173 apelanți “victimă”;
52 apelanți “martor”;
10 apelanți “altă persoană”;

• pentru cele 3 apeluri în domeniul traficului de persoane (inclusiv reveniri):
3 apelanți “martor”;

• pentru cele 4 apeluri în domeniul violenței sexuale – alt context decât violența domestică:
3 apelanți “victimă”;
1 apelant “martor”;

• pentru cele 2 apeluri în domeniul egalității de gen:
1 apelant “victimă”;
1 apelant ”martor”;

• pentru 1 apel în domeniul hărțuirii la locul de muncă:
1 apelant “victimă”;

• pentru cele 357 apeluri care nu au fost de competența ANES (inclusiv reveniri):
357 apelanți “altă persoană”.
În ceea ce privește tipurile de violență care au fost semnalate* (inclusiv în cazul unor reveniri ale apelantului), în cazuri de violență domestică și pentru situațiile în care persoana apelantă și-a exprimat disponibilitatea de a oferi detalii în acest sens, avem:

• 154 acte de violență fizică;
• 191 acte de violență verbală;
• 189 acte de violență psihologică;
• 10 acte de violență socială;
• 9 acte de violență sexuală;
• 14 acte de violență economică;

* În cazul unui apel, de regulă sunt semnalate mai multe tipuri de violență.

Sprijinim victimele violenței domestice. Linie Telefonică Non Stop Gratuită